Dwa tygodnie temu znany bloger Grzegorz Marczak z Antyweb.pl założył się z YetiPay i Virtualo, że nie sprzeda tysiąca ebooków poprzez widżet transakcyjny zamieszczony na jego stronie. Wygrał, ale było bardzo blisko.
W piątek, 25 maja, zakończył się zakład pomiędzy Grzegorzem Marczakiem z Antyweb.pl a Virtualo i YetiPay. Akcja polegała na złożeniu przez blogera Grzegorza Marczaka, przekornej deklaracji , że nie sprzeda przez dwa tygodnie tysiąca ebooków z poziomu widźetu zamieszczonego na swojej stronie. Codziennie Virtualo oferowało możliwość zakupu innego ebooka. Proces zakupu był błyskawiczny, dzięki mikropłatnościom YetiPay.Równo o 23:59 licznik zatrzymał się na 945 kupionych ebookach. Stało się! Nasz zakład dobiegł końca. Nie udało nam się wprawdzie przekroczyć magicznego 1000, ale było naprawdę bardzo blisko! Walczyliśmy o zwycięstwo do końca, zabrakło niewielu sztuk! – oświadczyli poprzez Antyweb przedstawiciele Virtualo. Sam Bloger przyznał we wpisie kończącym akcję, że nie spodziewał się takiego wyniku i nawet momentami obawiał się przegranej. Uroczystego wręczenia nagrody dokonali przyjaciele z YetiPay w towarzystwie Yetinki w białych kozaczkach i futerku.
Grzegorz Marczak wygrał najnowszego iPada 3, a dla uczestników konkursu, którzy walczyli o dwa iPady 2, Virtualo ufundowało nagrodę pocieszenia w postaci dwóch czytników Kindle 4. Akcja cieszyła się bardzo dużym powodzeniem. W konkursie wzięło udział 210 wpisów, które miały zasięg społecznościowy ponad 43.000 osób. Na stronie Virtualo.pl przekroczyliśmy ponad 400 000 wizyt miesięcznie. Prowizję ze sprzedaży ebooków poprzez swoją stronę Grzegorz Marczak postanowił przeznaczyć na cel charytatywny, aby pomóc potrzebującym dzieciom.
Cena czy tytuł, czyli rynek ebooków okiem Użytkownika
Wspólna akcja była świetną okazją do zbadania preferencji użytkowników i testowania różnych strategii cenowych. Wśród tytułów, które można było nabyć w czasie akcji, były zarówno bestsellery, takie jak: biografia Steve’a Jobsa, „Cmentarz w Pradze”, „Mężczyzni, którzy nienawidzą kobiet”, „Achaja Tom 1”, „Ameryka zbuntowana”, „Widma w mieście Breslau” oraz hit całej akcji: „Świat według Clarksona 4”, jak i mniej znane, za to tańsze tytuły. Przez całą akcję staraliśmy się trafić w gust odbiorców, próbowaliśmy różnych scenariuszy i dzięki temu wiele dowiedzieliśmy się o naszych użytkownikach – zdradza Małgorzata Błaszczyk z Virtualo.
W akcji Hot Deal prowadzonej przez naszą własną księgarnię udawało nam się niejednokrotnie osiągać świetne rezultaty – przykładowo „Kapuściński non-fiction” Świata Książki w jeden dzień sprzedał się w ilości ponad 400 sztuk. Cena wynosiła 9,90zł. Wnioskując z dotychczasowych doświadczeń, mieliśmy nadzieję, że bez trudu osiągniemy wynik tysiąca sprzedanych ebooków, ale jesteśmy zadowoleni z akcji i bardzo pozytywnego odzewu ze strony Internautów – mówi Robert Rybski, Prezes Virtualo. Najlepsza z akcji promujących ebooki – bardzo pomysłowa, emocjonująca do samego końca i z wieloma ciekawymi ofertami – tak komentowali nietypowy zakład Internauci.
Czy zawsze chodzi o cenę?
Skoro forma akcji została ciepło przyjęta przez użytkowników, w ofercie były topowe tytuły, a płatność bardzo łatwa i bezproblemowa, to dlaczego Virtualo i YetiPay nie udało się wygrać zakładu? Grzegorz Marczak komentuje to następująco: Moja teoria jest dość prosta, e-czytniki nie są jeszcze w naszym kraju aż tak popularne, choć nie to jest tutaj najistotniejsze. Przede wszystkim chodzi o cenę i było to widać na poszczególnych przykładach książek. Jeśli ebook będzie kosztował tyle samo co zwykła książka, to nie dziwię się, że ich popularność będzie jeszcze długo na takim poziomie jak dziś. Pozycje, które na Antyweb cenowo były na poziomie poniżej 10 PLN, sprzedawały się jak świeże bułeczki, a przy niektórych tytułach był to wynik nawet kilkuset transakcji w jeden dzień. Z pewnością niska cena jest istotną zachętą dla potencjalnych eCzytelników. Ceny ebooków powinny się mieścić w przedziale od 4,90zł do 24,90zł, powyżej tej kwoty Klienci raczej decydują się na zakup wersji papierowych – informuje Robert Rybski.
Widżet Virtualo z opcją płatności YetiPay to pierwsze rozwiązanie umożliwiające sprzedaż z poziomu strony partnera – Klient przenosi się na stronę docelową dopiero po płatności i kliknięciu w odpowiedni boks. Jest to nowe podejście do procesu zakupu minimalizujące czas zamknięcia transakcji, dzięki czemu Klient dokonuje zakupu praktycznie w tym samym momencie, w którym podjął decyzję. Ryzyko zmiany zdania wywołane przeniesieniem się na inną stronę i rozproszenie uwagi potencjalnego Klienta jest w ten sposób zminimalizowane. Na początku lipca udostępniony zostanie program afiliacyjny z widżetem transakcyjnym Hot Deal 24 z opcją płatności przez YetiPay dla posiadaczy stron internetowych i blogów. Rejestrować się można już dzisiaj (więcej szczegółów: Virtualo.pl).
Wspólna akcja została zaprezentowana również przez Piotra Żychlińskiego z YetiPay na prestiżowej imprezie branżowej z zakresu Internet, e-commerce i social media FORUM IAB 2012, gdzie również spotkała się z dużym zainteresowaniem.
Link do strony artykułu: https://uww.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/rozstrzygniecie-zakladu-antyweb-vs-yetipay-i-virtualo